Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Česká rodinná firma stojí za vývojem moderního přípravku na krytí šedin a odrostů

Už se vám někdy stalo, že vaše kadeřnice neměla čas nebo nečekaně onemocněla přesně v den, kdy jste ji potřebovali nejvíce, proto jste nemohli zazářit na nějaké mimořádné události? Tak toho se už rozhodně bát nemusíte, na trh byl uveden vlasový přípravek Colorwin. Tento sprej váš problém s šedinami či odrosty v několika vteřinách vyřeší. Za Colorwin sprejem stojí PharmDr. Jolanta Kantor, která nemohla takový produkt na českém trhu najít a tak se rozhodla ho vyvinout a vyrobit sama.

Představte v krátkosti čtenářům Vaší společnost

Firma vznikla v roce 2015. Objevili jsme prostor ve vlasové kosmetice, kterému se zatím nevěnovalo moc pozornosti, konkrétně šlo o krytí šedivých vlasů a odrostů. Většina firem vyráběla barvy na vlasy, ale jinak nic. Napadlo nás, že lidé s šedivými vlasy by uvítali více přípravků a způsobů pro překrytí pro ně nepřijatelných šedin. Velice se nám zamlouvala myšlenka uvést novou značku a obohatit tento segment o nové nápady a nové přípravky.

Jak se zrodil nápad vyrábět spreje Colorwin?

Existuje rčení, že nic tak neposiluje jako vlastní hendikep. Jelikož jsem já sama měla šedivé odrosty a zkoušela jsem je maskovat kdejakým způsobem. Hledala jsem rychlé a jednoduché řešení. A pak jsem ho našla, ale už jako hotovou věc na regálu v obchodě v USA. Chtěli jsem ho nejdříve dovážet do Evropy, ale nakonec jsme se rozhodli, že si vyvineme a vyrobíme náš vlastní sprej. Cesta však byla víc klikatá, než jsme si uměli představit.
 

Jaké byly začátky vašeho podnikání?

Vystudovala jsem farmaceutickou fakultu. Pracovala jsem v lékárně a časem jsem se stala spolumajitelkou pěti lékáren. Manžel se 25 let věnoval byznysu ve velké české firmě. Vždycky jsem snila o tom mít svoji vlastní značku. Zkušenosti, odvahu a chuť se pustit do nové výzvy jsme měli dostatek, zaregistrovali jsme značku Colorwin a vše začalo.

Víme, že pracujete společně, což může být nejen vzájemnou, ale především velkou výzvou. Můžete prozradit návod, jak mít skvěle fungující rodinnou firmu a spokojené manželství?

Rodinná firma má obrovskou výhodu v tom, že si pravidla nastavujete sami. Samozřejmě, aby vše fungovalo, musí i zde být disciplína a řád. S tím u nás nikdo nemá problém. Snažíme se vše dělat poctivě a s láskou. Pokud nás něco nebaví, vyhodnocujeme, jak to udělat lépe, aby nám to dělalo radost. Překážky jsou k tomu, aby se zdolávaly. Člověk musí být otevřený k novým věcem, k novému poznání. Velmi důležité je naše odhodlání a nastavení.

Pokud máte vedle sebe partnera, na kterého je spoleh, který se umí povznést nad nedokonalosti, rád se s vámi zasměje, tak to funguje v manželství i ve firmě.

Jak se uvádí a prosazuje na trh nová kosmetická značka, za kterou není světoznámá firma?

Jsem optimista a nenapadlo by mne, že to bude až tak dlouhá cesta, která bude plná úskalí a k tomu všemu bude trvat tak dlouho. Vývoj spreje trval celé 3 roky. Hned na začátku jsem byla moc hrdá na sebe, že jsem vymyslela název Colorwin, který šlo zaregistrovat jako ochrannou známku v okolních evropských státech. Byl to však pouze první krok. Pro mne osobně bylo velkou lekcí trpělivosti období, kdy jsme pracovali na unikátním složení našeho spreje, které nemělo zatěžovat vlasy. Některé procesy a čekací doby jsem nemohla urychlit a začínala jsem si klást otázku, zda to stojí za to. Velmi zdlouhavé byly i další fáze, když jsme se rozhodli ochránit složení užitným vzorem, když jsme vymýšleli design výrobku, testovali a certifikovali sprej, testovali různé druhy rozprašovače, aby rozprach byl velmi jemný. Hodně mi to připomínalo pohádku o kohoutkovi a slepičce, když chceš toto, musíš udělat támhleto. Ale najednou jsme už byli na cestě a nechtěli jsme se vracet a nechtěli jsme se vzdát, tak jsme šli dál krok za krokem. Pár měsíců před uvedením našeho spreje, přišel na trh obdobný produkt od světoznámé značky a hned s reklamou v TV. A známí se ptali, co teď? Rozhodli jsme se, že jdeme dál, protože máme kvalitní sprej s úplně jiným složením a zákaznice to dříve či později ocení. Je třeba začít investovat do marketingu, aby se lidé o výhodách našeho Colorwinu dozvěděli. Letáčky, reklama, tiskové zprávy, internet, facebook, instagram, tiskárna, distribuce… Jsem ráda, že jsem neměla na začátku dost fantazie a představivosti, protože bych do toho asi nešla😊. Když jsme se ale dostali až sem, tak vím, že vše nepříjemné je zapomenuto a Colorwin si najde spokojené zákaznice a bude se prodávat dobře. Jsme rádi za každého nového zákazníka, obchod nebo kadeřnictví, které Colorwin nabízí.

Co byste řekla, že je největším přínosem Vašeho spreje Colorwin? 

Naším cílem bylo vyvinout sprej, který bude fungovat rychle a jednoduše, bude zcela bezpečný a bude obsahovat nezávadné látky. Než se nám to vše podařilo skloubit a uvést sprej na trh, tak už byl v prodeji sprej od jiné firmy. Avšak náš sprej má jednu velkou výhodu. Oproti většině sprejů ve světě se nám povedlo nahradit tekutý silikon, jako hlavní nosnou látku, za bezpečný methylal. Silikon při pravidelném používáni se postupně na vlasech vrství a vytváří film, který nejde smýt. Vlasy pokryté silikonem vysychají, křehnou, více se lámou, ale hlavně se špatně barví. Oproti tomu methylal   ve spreji Colorwin se po aplikaci okamžitě odpaří a nezatěžuje vlasy vůbec. Vlasy jsou překryté velmi jemnou vrstvou pigmentu, ale nejsou slepené. Pigment se z vlasů jednoduše vymývá běžným šamponem. Složení spreje Colorwin hodně oceňují kadeřnice, které se potýkají s následky používání kosmetiky se silikonem ve své dennodenní práci.

Používáte sprej i Vy sama?

Samozřejmě i celá naše rodina a známí.

Dokázala byste říct, jaké ženy nejčastěji Váš sprej používají? 

Náš sprej je vhodný pro všechny ženy, které už řeší první šedé vlasy, ale i pro ty, které mají výrazné odrosty. Starší ženy si pravidelně barví vlasy, ale dobře znají ten pocit, kdy se opět odrosty ukazují a návštěva kadeřníka je v nedohlednu. S naším sprejem se mohou cítit upravené a mladší během chvilky.

Spreje jsou vyráběny ve třech barevných odstínech, ale všechny ženy nemají jen jeden odstín hnědé... umí se sprej přizpůsobit různým odstínům vlasů?

Na začátku jsme na trh uvedli tři barvy sprejů, které pokryjí velkou škálu barevných odstínů vlasů. Tmavě hnědý sprej se skvěle hodí pro tmavovlásky a také i černovlásky. Světlé hnědý sprej prokáže službu těm, kdo mají vlasy světle hnědé, kaštanové a měděné. Blond sprej, který kryje i tmavé odrosty je určený světlým blondýnkám. Protože se sprej aplikuje na úzkou plochu, dochází k perfektnímu splynutí přirozené barvy a barvy spreje.

Samozřejmě pracujeme na rozšíření barevné škály našich sprejů. Momentálně připravujeme k uvedení černý sprej.

Chystáte i nějaké další novinky v řadě Colorwin?

Ano, chceme uvádět postupně další zajímavé výrobky se značkou Colorwin pro krytí šedin. A nejen pro ženy. Chceme řadu Colorwin rozšířit i o přípravek pro muže a konkrétně šampon k potlačení šedin. V brzké době bychom také ještě chtěli uvést na trh korektor na krytí šedin ve čtyřech odstínech.